søndag den 23. oktober 2011

Danmarksmesterskab

Hov! Der var vist lige en weekend jeg havde glemt at blogge om...

Første weekend i september stod traditionen tro på Danmarksmesterskab i agility. Preben og Godis og Jeg og Zinnia var kvalificeret til DM. Desuden deltog vi begge på hver vores hold, som var de same hold, som vi deltager på i konkurrencen om Årets AG-hold.


DM blev holdt i Jernvedlund, hos Ribe Hundevenner. Det er jo nærmest vores anden hjemmebane. Lørdag morgen startede med et For sjov spring løb. Både Zinnia og Godis fik fejl. Derefter var det første hold løb, som var en spring klasse. Der var en del, der havde svært ved starten og den efterfølgende slalom, som man skulle dreje 180 grader efter. Mange hunde gik ud af slalom for tidligt og det var også der Zinnia og jeg fik fejl. Jeg kan ikke huske Preben og Godis løb, men kan huske at deres hold havde 2 disk. Der var nemlig kun to hold, som gennemførte uden disk, så de havde mulighed for at blive kåret som Danmarksmester. Man kan godt placeres som nr. 2. og 3. selvom man ikke har tre gennemførte løb i hver klasse, men man kan ikke blive Danmarksmester. Mit og Zinnia's hold Wowchesky kom ind på en 2. plads efter Kromipower holdet.


Så kom vi til den individuelle springklasse. Her løb både Godis og Zinnia fejlfrit. Godis blev nr.6 og Zinnia nr.2 efter Pia og Lucky.
Til slut var der mulighed for at deltage i en for sjov agility klasse, men den droppede vi begge.

Søndag morgen startede med sang, flag og "en lille en". Og så blev der uddelt poser med lidt guffer og fine erindringsgaver. Første løb var hold AG. Her må jeg indrømme at jeg igen ikke kan huske Godis løb, men deres hold løb i hvert fald samlet godt, da de løb sig ind på en 2. plads. Vores hold løb også godt, Zinnia endda så godt at hun vandt klassen individuelt, og det blev der uddelt præmie for :-). Samlet var vi eneste hold som kom igennem konkurrencen med 6 gennemførte løb og Wowchesky blev dermed Danmarksmestre for hold :-) Vores dejligt blandede hold, som efterhånden har løbet sammen nogle år, men har haft lidt små udskiftninger undervejs.
Så var det tid for det individuelle AG-løb. Godis og Preben leverede et super flot løb i en god tid, men rev desværre en pind. Zinnia var vild og da hun accelererede vildt mod vippen, måtte jeg holde mig tilbage for at hun ikke skulle få en flyver. Det gjorde at hun vendte rundt imod mig efter vippen og fik derefter en skidt vinkel over muren, så hun pegede direkte mod det tunnelhul, som hun ikke skulle have - disk :-( Og resten af løb gik selvfølgelig godt. Pia og Lucky var fejlfri, men Marianne og Zippo, som løb lige før Zinnia og jeg, havde løbet i en suveræn tid og blev Danmarksmester - Stort Tillykke. nr. 2 blev Pia og Lucky og nr. 3 blev Louise med Sunny (far til Lucky og Godis) og nr. 4 blev Preben og Godis. Ren familie træf på sejrsskamlen, da Zippo og Sunny er halvsøskende.

Ingen kommentarer: