onsdag den 20. april 2011

Zinnia's rally debut

Og så blev det weekend.
Lørdag skulle jeg debutere med Zinnia i rally begynder klasse. Vi var tilmeldt i Tjæreby hos Slagelse hundesport. Vi skulle først op over middag, så vi ankom ved 12 tiden. Zushi var selvfølgelig også med.
Umiddelbart var banen ikke svær, men allerede inden vi gik på banen var Zinnia begyndt at smide sig i dæk, hver gang hun skulle sidde. Det er noget vi har arbejdet en del medat hun ikke skulle gøre, da dæk er hendes absolutte favorit øvelse. Det er også den øvelse jeg laver, når jeg varmer op før et agility løb.
En af de først øvelser var dæk, hvor føreren skulle gå rundt om hunden. Zinnia smed sig i dæk med det samme, da jeg stoppede. hun skulle have siddet i plads først. Dobbelt slalom kom vi fint igennem. og en 270 graders vending, men så kom øvelsen hvor hunden skulle sidde foran føreren og føreren skulle gå 1 skridt, 2 skridt og 3 skridt baglæns, hvor hunden skal sidder hver gang. Zinnia smed sig i dæk hver gang og jeg forsøgte at trække hende op i sit med en "godbid" hånd. Men det hjalp ikke. Startede forfra på øvelsen, men Zinnia dækkede fortsat hver gang. Så vi måtte opgive øvelsen. Resten af banen, var der ingen kontakt mellem Zinnia og jeg. Hun gik og snusede i græsset og jeg heppede og heppede på hende. Det blev til en IB (ikke bestået).
Så vi må hjem og træne noget mere.

Søndag var jeg i Sorø til landsdelsturnering i DGI. Jeg løb med Zinnia og Godis. Dusty tilmeldte jeg en rally begynder prøve. Han var lykkelig for at få lov til at lave noget, men var dog lidt ukoncentreret ind imellem, men gik ellers flot. Og jeg var rigtig godt tilfreds med at få 95 point uden at have trænet noget særligt med ham.
Første løb var et agility løb, hvor jeg var fejlfri med både Zinnia og Godis. Zinnia vandt klassen af alle størrelser. I springløbet var Zinnia fejlfri og Godis blev dikset. Vi havde ellers et super fedt løb og jeg troede også at jeg havde fået ham forbi den lokkende slalom, men han så min fremad arm, som en back og smuttede i slalom. Øv øv, for han løb ellers et flot løb.

Både lørdag og søndag fik jeg trænet en del tricks og fri ved fod med Zushi. Hun klarede det flot blandt alle de andre hunde og koncentrerede sig fint, som hun plejer hjemme i haven.
Hendes Fri ved fod har virkelig rykket hen over weekenden og ser nu sådan her ud:

Ingen kommentarer: