fredag den 11. februar 2011

Zushi 5 måneder og stævne i Ribe.

Denne uge har heller ikke budt på så meget hjemme træning. Jeg startede først med at træne ugens challenge mandag aften...
Tirsdag var vi til sidste omgang hvalpetræning hos Charlotte. Zushi imponerede mig ved at gå super flot fri ved fod. Det er en øvelse vi ikke har arbejdet særligt meget med hjemme, da vi kun har kunnet træne i bryggerset. Det er en af de øvelser jeg har sat mig for at jeg vil have rigtig god. Det irriterer mig at Zinnia ikke kan gå en flot fri ved fod. Derfor er jeg også begyndt at træne hende. Trick træningen har gjort at Zinnina er blevet meget bedre til at samarbejde og koncentrere sig og det er faktisk blevet ret fedt at træne hende i tricks og lydighed :-)

Onsdag var Zinnia til agility træning på NOA-gård. Det gik rigtig godt på banerne. Da vi var færdige, fik jeg Johanna til at se på Zinnia´s passage af vippen. Den har vi jo haft en del problemer med. Nu har jeg fået lidt tips til hvordan jeg skal træne vippen. Zinnia har ikke rigtig forståelse for hvad hun skal gøre og er derfor meget afhængig af nig, når hun passerer vippen. Så nu skal den trænes, så den bliver lige så god som hendes A og ballance :-)
Torsdag blev træningen aflyst, da Johanna var syg. Det gav os så en uge mere til at kunne træne på challengen ;-)
Lørdag middag kørte vi mod Ribe. Vi havde lejet en hytte sammen med Jannie og Susanne. Så vi boede 4 personer og 8 Sheltier i en hytte. Det gik fint og hundene lå bare og slappede af.
Zushi fyldte 5 måneder denne dag og så skulle der selvfølgelig tages billeder. Bla. et sammen med Zandy, så man kan forestille sig hendes højde. Zandy er målt til 35,5 cm i sine unge dage. Zushi er på nuværende tidspunkt 31,5 cm høj

Søndag deltog vi i indendørsstævnet i Ribe. Jeg havde allerede inden stævnet sat mig for at dette var et trænings stævne. For når sæsonen bliver skudt i gang for alvor, så tæller de 3 første stævner til landsholdsudtagelse. Det vil sige at eneste chance for at få stævne træning er nu.
Vi lagde ud med et ret godt løb i AG3, dog med en frivillig disk, da jeg valgte at lade Zinnia tage vippen om. Hun havde ikke fået dømt fejl, men jeg var ikke tilfreds med den. Godis og Preben havde et par misforståelser i AG2, men havde nogle ok felter. I AG3 ekstra havde Zinnia heller ikke en ret god vippe, og jeg fik desværre ikke taget den om. Men til gengæld klarede vi den efterfølgende og for os meget svære passage med 3 skift bag ved og alligevel med god fremdrift... Se det er store sager for Zinnia :-) Så havde vi lige et kiks hvor Zinnia løb forbi A'et, og bagefter blev hun ikke på feltet, så jeg valgte at sætte hende tilbage. Men pga. tunnellen, fik jeg ikke gjort som jeg plejer med at sæende hende op fra siden. Så bortset fra flere vellykkede skift bagved, så synes jeg at det var et ret skidt løb. I AG2 ekstra havde Preben og Godis et ret godt løb, men Godis søgte desværre i det forkerte tunnelhul, som flere andre også gjorde.
I SP3 havde Zinnia egentlig et ret godt løb, på trods af at jeg fik placeret mig forkert og måtte handle på den modsatte side af hvad jeg havde planlagt, fra forhindring nr.4 til slalom. Men Zinnia endte med at have den hurtigste tid, dog med en nedrivning. Godis og Preben havde lidt kommunikations problemer hvor Godis gik efter bagsiden af en tunnel og senere gik mod midten af en tunnel i stedet for hullet.
Zushi klarede stævnet som tilskuer rigtig flot. Hun lå roligt og sov i buret selvom flere mennesker og hunde gik forbi.
Stævnet var tidligt færdigt, så vi kørte allerede fra hallen ved 14 tiden.

Ingen kommentarer: