søndag den 6. december 2009

Puppy jumping med Zissi

Jeg har tidligere brugt springteknik øvelser, som har været beskrevet i Marie Hanssons Bog ”Mere Agility”. De senere år er der kommet mere fokus på springteknik og det er især Susan Salos metoder, der har vundet frem. Susan Salo har udgivet tre DVD’er om springteknik træning. Den seneste er en DVD om ”Puppy jumping”. Denne DVD, har jeg købt. I dag skulle Zissi have sin første lektion i spring. Hun har tidligere sprunget ind og ud af en sandkasse, som de passerer på de daglige gåture. Men egentlige spring har hun ikke mødt før.
Jeg startede med en opstilling, som bestod at et spring, som havde 1 tagrende i stedet for en overligger. Foran springet lå der også en tagrende, som skulle hjælpe hunde til at tage det rigtige afsæt. Træningstidspunktet var ikke særligt passende, da Zissi og mine forældre havde været hos os siden lørdag aften, for at passe hundene imens vi var til julefrokost. Så Zissi var træt. Derudover havde hun fået morgenmad ca. 2 timer før og så er hun midt i sin første løbetid… Oveni dette er hun så også Teenager og prøver grænser i øjeblikket. Så vi havde en del problemer med at kalde hende ind til os, så vi kunne få fat i hende. Næste gang jeg har mulighed for at træne med Zissi, skal jeg helt sikkert træne ”Collar grab game”. Zissi kan heller ikke blive siddende, så derfor holder min far hende foran springet.
Selve springøvelsen synes jeg at hun klarede flot. Og øvelsen hvor hun skulle springe rundt over tre tagrender klarede hun rigtig flot. Hun havde det helt klart bedre med at jeg var i fart.

Ingen kommentarer: