onsdag den 20. maj 2009

Landsholdssamling, AG-stævne og 10 års fødselar.

Fredag blev jeg hentet af Birthe, vi skulle køre sammen til landsholdssamlingen i Ribe. Preben pakkede de tre drenge i bilen og kørte mod Hørsholm. Han og Christine havde planlagt stævne i Sverige om lørdagen og stævne i Nykøbing F om søndagen.

Birthe og jeg indlogerede os i vores campingvogn, som Preben og jeg havde kørt til Ribe efter Fredericia stævnet. Rigtig mange af landsholdsdeltagerne overnattede på stedet og det var rigtig hyggeligt. Ribe Hundevenners areal er perfekt til den slags samlinger fordi der både er plads til at campere, og samtidig er der masser af sovepladser i omklædningsrummene i klubhuset.
Lørdag havde vi mentaltræning med Jens fra ”Feggari”. Det var super godt ligesom første landsholdssamling. Om eftermiddagen var det heldigvis blevet tørvejr, for der skulle vi løbe 2 baner, der var tegnet af årets VM dommere.
Først løb vi en agility bane, hvor Zinnia desværre blev disket. Jeg havde gået bane til at tage imod efter forhindring 4 til at starte med, men ændrede det inden banegennemgangen var slut, til at jeg skulle blive og løbe sammen med Zinnia. Da jeg så kom på banen og folk stod og hujede og råbte ”løb”, ja så løb jeg og fik placeret mig helt forkert, så Zinnia løb imellem nr.2 og 4 og fortsatte op på balancen. Resten af løbet gik sådan set fint, hun fik desværre en feltfejl på A’et, ellers var det et ok løb.
Springbanen havde nogle meget store afstande og den var meget indbydende. Zinnia løb et super godt løb, men rev desværre en pind. Hun havde den hurtigste tid hos mellemhundene.

Lørdag aften trænede jeg lidt på AG-banen og så gik Birthe og jeg en god tur med hundene og tog bagefter en tur til Ribe for at spise is.
Vi fik også lige set det danske bidrag til Melodi grand prixet, men gik derefter i seng i ordentlig tid.

Søndag havde de lovet regnvejr, mest om eftermiddagen, så vi valgte at ændre i programmet og starte tidligere end planlagt og køre direkte på med banegennemløb.
Vi startede med et AG løb. Zinnia og jeg havde ikke rigtig nogen kontakt og Zinnia strøg direkte i tunellen, som lå ved siden af balancen. Det gjorde hun to gange før det lykkedes mig at få hende op på balancen. Hun fik dømt en flyver på vippen og så blev hun disket endnu en gang, da hun ikke kom indimellem efter forhindring 12. Et rigtig dårligt løb – hvor Zinnia bestemt ikke opførte sig som hun plejer. Næste løb var en rigtig svær springbane. Jeg lod mig stresse af folks tilråb og lavede et hektisk løb, som endte i en disk.
Til de to sidste løb forsøgte jeg at bruge nogle af de metoder vi har lært i forbindelse med mentaltræningen på samlingerne. Jeg prøvede at gennemgå løbet inde i mit hoved, tænke positivt og komme ind i min egen lille verden, så jeg kunne udelukke al larmen og tilråbene. Det virkede – vi kom fejlfrit igennem, dog med lidt hakken, da jeg var ved at glemme en forhindring på banen – vi blev nr. 2 i det løb. Det sidste løb var også en springbane. Jeg synes den gik rimelig godt, men desværre var jeg ikke tydelig nok efter en lang lige tunnel og fik presset Zinnia forbi et spring – hun tog en hel runde omkring springet før hun kom over det og det kostede jo selvfølgelig en masse tid, så vi endte med 5 fejl + 1,2 tidsfejl.

Sidst på eftermiddagen havde vi lidt info om de to VM dommere og så var der afrunding og evaluering af weekenden. Til slut skulle alle små og mellemhunde måles. Zinnia tog det fint og roligt at komme op på bordet og det er nu skønt ikke at have en hund som er et grænsetilfælde denne gang, ligesom jeg havde med Zita i sin tid.

Så var det tid til at vende næsen mod Sjælland. Tak for en super hyggelig weekend alle sammen.

Christine har skrevet om hendes og Prebens tur til Sverige og Maribo på sin blog http://christineandersen.blogspot.com/

Jeg kan i korte træk nævne at de havde en fin dag i Sverige – startede søndagen med at køre til den forkerte by – Preben løb 9 løb inden kl. 12 – og så endte dagen på skadestuen, da Christine var kommet til skade med foden.

Kayne løb ikke denne weekend, da han har ondt i ryggen og var blevet rettet hos kiropraktoren i onsdags. Han skal rettes igen på tirsdag, da han ikke kunne komme helt i bund i første omgang. Kayne er meget hævet omkring lænden pga. muskelspændinger, så han sover med Back-On –Track dækken på i øjeblikket.
Søndag var det Dusty’s fødselsdag. Dusty fyldte 10 år – HURRA. Den gamle dreng har det fint og løber stadig agility i fuld fart, dog i senior klasse og kun i spring. Han kunne nok godt springe fuld højde, men han har haft så mange skader i løbet af årene, fordi han aldrig har passet på sig selv, så det er bedre at han får en mindre belastning. Det drejer sig jo om at det skal være sjovt.

Ingen kommentarer: