torsdag den 21. august 2008

Dyrlægebesøg og agility træning

I går var Kayne og Dusty en tur til dyrlægen. Dusty har været i behandling for sin hudsygdom i næsten 2½ måned nu og han ser rigtig fin ud i pelsen. Der er ikke kommet nye "bumser" de sidste to måneder, så nu skal han trappes ud af den Atopica kur, som han er i gang med.

Kayne var noget øm i ryggen i weekenden og derfor fik han en kiropraktor behandling. Der var en del, der skulle rettes op i hans bagpart, men det var heldigvi ikke de samme ting som sidst.

Om aftenen tog jeg til agility træning hos Børge og Jeanette i Stigs Bjergby. Det er jo herligt at vi nu har fået træningsmulighed så tæt på. Preben blev hjemme så Kayne kunne holde pause og Godis havde været til agility træning tirsdag aften, så han skulle heller ikke træne. Jeg havde taget Zinnia og Angel med. Angel har ikke trænet agility i et par måneder, så jeg var spændt på hvordan hun ville reagere, nnår det nu også var i nye omgivelser og med nye hunde. Angel overraskede mig positivt... Hun virkede ikke så nervøs som hun plejer og hun virkede i rimeligt godt humør.
Jeg var den eneste der løb med mellemhunde, men to af de store hunde løb også på mellemhøjde, så vi valgte af springe på 40 cm. En højde som Angel ikke er vant til, da jeg oftest springer 30 - 35 cm med hende, for at bevare glæden og gøre det nemt for hende.
Angel klarede de 40 cm i fin stil. Hun var glad for at arbejde, selvfølgelig går det ikke i det vilde tempo, men hun galoperede faktisk for det meste.
Jeg skiftede mellem Zinnia og Angel, og det kan måsk også have haft en indvirkning på at hun fik lyst til at arbejde, når hun så mig arbejde med Zinnia.

Zinnia var god til træning, klarede en svær slalomingang flere gange og reagerede i det hele taget godt på min handling.
Vi afsluttede træningen med et fuldt banegennemløb. Angel fik også lov til at løbe banegennemløbet, men vi løb forbi slalom, da hun ikke kan den endnu.

Ingen kommentarer: