fredag den 26. december 2014

Nordisk Mesterskab

Nordisk Mesterskab blev i år holdt i Danmark. Så jeg var i kraft af at jeg sidder i DKK's Agilityudvalg også med til at arrangere. Vi havde fundet et lækkert areal i Roskilde. Kun 5-10 minutters gang til hotel Scandic, hvor der også var gode luftemuligheder på den gamle Roskilde Ring, som nu er en park.
Fredag aften mødtes AG-udvalget på pladsen sammen med en flok fra Hvalsø Hundevenner, som skulle stå som praktiske arrangører. Der var bare styr på det hele, Så der var ikke meget vi kunne gøre.
Lørdag var der almindeligt klasse 3 stævne. Og efterfølgende middag om aftenen. Mine hunde fik ikke nogen resultater om lørdagen. Jeg var selvfølgelig meget observerende, når jeg løb med Zinnia, men hun var bare på og slet ikke mærket af noget. Og ja så elsker hun jo stemning, så hun satte lige det ekstra gear på.
Søndag startede vi med opvarmning og dyrlæge kontrol og siden var der indmarch. Vejret viste sig fra sin flotteste side, med høj sol. Der var tæt pakket med publikum rundt om banen.
Jeg skulle løbe sidst med Zinnia på vores hold. Inden da havde Camilla og Line løbet fejlfrit og Lene var kommet igennem med fejl. Zinnia var vild, og kom lidt vel langt ud efter tunellerne. Det kostede lidt tid, men hun var ellers hurtig rundt på banen og vi kom fejlfrit igennem. Vores hold lå således nr. 2 efter første løb. I AG løbet var Zinnia fejlfri igen, Men Lene og Line havde fejl og Camilla en ærgerlig disk. Det rakte dog alligevel til en fin broncemedalje. Og taget i betragtning af at det var et hold med mange mesterskabs debutanter, så synes jeg nu at vi gjorde det rigtig godt.
Da vi nåede til de individuelle finaler blæste det op. Og man valgte at tage vippen ud og erstatte den med en kort tunnel, Da vippen hele tiden blæste op. Det skulle siden vise sig ikke at være til vores fordel...  Normalt er jeg lykkelig hvis vi slipper for vippen, da Zinnia er noget eksplosiv på den. Men Zinnia var noget vild i denne weekend. Og hun kom meget langt ud af tunellerne, før hun reagerede på mine kommandoer. Det gjorde så at min handling på 3. sidste forhindring ikke gik som forventet, og Zinnia kommer over springet i en uhensigtsmæssig vinkel, og sprang tilbage over springet. Så det blev en disk. øv øv :-( Vi havde ellers haft en rigtig god chance for at komme op i top 3 ligesom sidste år.

Ingen kommentarer: