onsdag den 20. juni 2012

Stævne hos DKK- Viby

Ugen efter Hvalsø drog agility cirkuset til Viby J. Her var stævne hen over Kristi Himmelfartsdagene. Stævnet startede torsdag med 2 gange klasseløb af hver og klasse 3 talte til landsholdsiagttagelse. Preben døjede stadig med sin fibersprængning i læggen, men håbede på at kunne løbe de åbne klasser medf DM- udtag fredag og lørdag. Jeg ville ikke løbe med Godis om torsdagen, da jeg først og fremmest ville koncentrere mig om Zinnia's iagttagelsesløb og så selvfølgelig Zushi's klasseløb. Vi lagde ud med SP3, hvor Zinnia løb et fint løb, men i slutningen, lige før en fremadsendelse over 3 spring og ind i en tunnel, er jeg ved at falde. Jeg redder den, men er ukoncentreret et kort øjeblik og kan ikke presse Zinnia. Men vi kommer fejlfrit i mål og havner på en 4. plads. Næste løb er AG3, her er vi fejlfri og bliver nr.2. Næste klasse er SP3, hvor vi har et super løb lige indtil tredie sidste forhindring, hvor Zinnia tager et spring, som hun skulle løbe tæt forbi, så det blev en disk. Sidste løb er en AG3, som vi er fejlfri i og vinder.
Zushi startede dagen med AG1, hvor hun fik en vægring på vippen, men ellers havde et godt løb. det gav en 2. plads. Så løb hun SP1, hvor hun fik indgangsfejl i slalom, men ellers også havde et godt løb. Det blev også til en 2. plads. Tredie løb var AG1, hvor vi var fejlfri og vandt klassen. Til sidst løb vi SP1, hvor Zushi fik en vægring på et flyv og siden sendte jeg hende i det forkerte tunnelhul, så det blev en disk.

Fredag havde jeg fødselsdag - og jeg havde selvfølgelig sørget for godt vejr :-) Jeg tror aldrig jeg har fået så mange fødselsdagssange på en dag :-) Det var altså ret hyggeligt.
Zushi startede dagen med 10 fejl i AG2, men hun vandt klassen. Til gengæld var hun fejlfri i SP1 og vandt klassen og fik sin sidste pind. Zushi fik en vægring i SPÅ og blev nr.10. I AGÅ blev det til en disk.
Preben forsøgte at løbe med Godis i AGÅ, men det gik ikke. Preben kunne ikke støtte Godis godt nok, og det blev til en disk. Jeg løb så resten af løbene med Godis. I SPÅ og SP3 blev det til disk og i AG3 blev det til en feltfejl på A'et og en 5. plads.
Zinnia startede med at vinde SPÅ. I AGÅ fik vi desværre en feltfejl på bommen, fordi jeg stoppede op for tidligt. Det er meget sjældent at Zinnia får feltfejl, så det var pokkers irriterende når nu det var en DM-udtag, desuden havde Zinnia den hurtigste tid..
AG3 vandt vi med et fejlfrt løb. Så jeg stod øverst på skamlen 4 gange denne dag :-)
Lørdag lagde Zushi ud med at blive disket i AG2, hun tog et forkert spring efter balancen. Jeg var i tvivl om hvor meget jeg skulle give hende dreje kommandoen, da hun skulle skråt frem. Men det skulle jeg have gjort. I AGÅ blev Zushi disket, da hun løb uden om et spring og jeg fortsatte. Zushi var fejlfri i SPÅ og blev nr.6. Vi sluttede dagen af med debut i SP2, hvor vi var fejlfri og vandt klassen.
Zinnia startede dagen med at løbe fejlfrit i SPÅ, hvor hun blev nr.3 Derefter var vi fejlfri i AGÅ, som vi vandt og fik en DM-udtag. AG3 var dagens sidste klasse og den valgte jeg at droppe. Må indrømme at jeg var træt i benene efter alle de løb.
Godis var også fejlfri i SPÅ og han blev nr.5. I AGÅ fik han feltfejl på A'et, men havde ellers et godt løb. I SP3 havde han et super løb og blev nr.3 efter Lucky og Olsen.
Alt i alt var det nogle super dejlige dage i Viby. Dejligt at man camperer så tæt på stævnearealet og at man bare kan sætte sig til bords om aftenen og spise sin bestilte mad. og så er der fine luftemuligheder også. Og stemningen er jo altid god. Jeg deltog i Maxi Zoo Cup med Zushi, sammen med Pia og Vicky. Zushi gjorde det rigtig godt. Desværre blev det ikke til nogen placering for vores hold.
Og Zushi havde endnu en weekend med 100% succes med sine løbefelter, hvor er det bare skønt :-)

Ingen kommentarer: