torsdag den 13. oktober 2011

Nordisk Mesterskab

Vi kørte afsted torsdag morgen. Kayne, Dusty, Zandy og Zushi blev sat af hos mine forældre og så fortsatte vi mod Stockholm. Første stop var Godis flyget, hvor vi lige skulle proviantere lidt.




Vi var ved færgen i god tid, så der var masser af tid til en luftetur med hundene.
Efter at være kommet om bord og fået installeret os mødtes de fleste af os i restauranten for at spise den store buffet. Det var super hyggeligt. Bagefter var der lidt snak og hygge i baren.


Hundene skulle luftes på hundetoiletter, som var overpissede sandkasser. Det var altså ikke noget for Sheltier, heller ikke en sheltiehan som Godis. De ville hellere holde sig.
Fredag morgen kørte vi direkte til hallen, fordi der var blevet informeret om at vi højst sandsynligt ikke kunne komme ind på hotellet før efter kl.14. Men så blev hundene da også luftet og vi fik set på omgivelserne. Senere hørte vi dog at vi godt kunne få vores værelser, så vi kørte ind for at læsse vores ting af.

Om eftermiddagen var der en international AG3 og en almindelig AG3.


I den første klasse fik Zinnia en nedrivning på en af de første forhindringer. Herefter gik det godt, men i slutningen af løbet, hvor der er 4 spring fremad, drejer hun pludselig ind foran mig og løber mod en official, som er ved at samle noget op. Jeg får hende kaldt ind og får hende over slutspringet, men får en meget dårlig tid. Preben og Godis løber et super godt løb og bliver nr.4 i klassen. I den internationale klasse løber vi et super løb lige indtil 4. sidste forhindring, hvor jeg fejlvurderede min hurtighed i forhold til Zinnia's fart igennem en lige tunnel. Det resulterer i at Zinnia kommer forbi et spring, som jeg skulle skubbe hende ud over. I stedet bliver springet taget bag fra. Super super ærgerligt, da der kun var 2 fejlfrie i klassen. Lørdag starter vi med international AG3. Her får vi en ærgerlig vægring, da jeg ikke får vist Zinnia igennem en tunnel. Det ender med at der ikke bliver uddelt cert. i denne klasse, da de 3 første er champions. Der var 42 tilmeldte, men kun 39 der løb. Og der skal være 40 startende for at der kan blive delt cert. ud til en 4. plads. Det skulle vise sig at være mit uheld senere.

I den næste klasse, som var AG3 skulle jeg sende Zinnia rundt om et boks hjørne, men hun smuttede ind imellem vingerne. Så jeg måtte rette det og sende hende rundt igen, det tog selvfølgelig tid og jeg var møg ærgerlig over at få den fejl. Da jeg kom i mål sagde de andre så at der ikke var dømt fejl, da Zinnia var drejet ind inden hun havde passeret vægringslinien til det næste spring, så vi var fejlfri. Så var der bare tilbage at håbe på at de andre ikke løb så godt. Men det gjorde de. Den svenske Pumi Mäzli, som var blevet nr. 4 i klassen før (hvor der ikke blev uddelt cert.) Blev placeret lige foran os som nr. 2. Vi kom på podiet, men nøj hvor ville jeg gerne have haft det cert. Dagens sidste løb var SP3. Her var Preben og Godis fejlfri og fik en flot 6. plads. Endnu engang manglede vi det sidste held. Da jeg skal kalde Zinnia ind over et spring, løber hun udenom og vi får en vægring. Øv øv øv. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg havde sat næsen op efter et cert. denne weekend. Og det var frustrerende hele tiden at have sådan nogle lige ved og næsten løb. Zinnia løb super godt, men vi manglede hele tiden det sidste held.

Søndag var det så Nordisk Mesterskab. Vi lagde ud med et springløb. Pia og Lucky startede for vores hold. De blev desværre disket. Så løb Tommy og Olsen et flot fejlfrit løb. Zinnia løb et super løb, men rev muren ret voldsomt. Diesel fik også en fejl. De store hunde blev disket på stribe. Så der kan jeg ikke huske resultaterne andet end at Norge var eneste land som ikke havde 2 disk.

Så var det tid til AG løbet. Pia og Lucky blev disket igen. Tommy og Olsen fik to fejl. Zinnia var fejlfri i en super tid. Ann-Brit og Diesel var også fejlfrie. Det rakte til en broncemedalje efter Finland og Sverige. Individuelt lå jeg nr.6 inden sidste løb, mend 3. bedste sammenlagte tid. I AGløbet blev vi nr.3 kun slået af den tidligere verdensmester og Nordiske mester Frodo og NM's nr. 2 en Mudi.


Alle 3 danske hold endte med bronce medaljer.


I det individuelle løb fik Zinnia 10 fejl, hvoraf den ene var en feltfejl på bommen, som hun ikke skulle have haft. Ann-Brit og Diesel fik også en fejl. Pia og Lucky fik 10 fejl og Tommy blev disket. Zinnia og jeg endte på en Individuel 9. plads.
Hos de små hunde vandt Susanne med Unique og Lillian med Mille blev nr.2 - Stort Tillykke til de to. Efter udmarch var det tid til at køre mod færgen. Vi var alle med samme færge, så det var en rigtig hyggelig tur hjemad.

Ingen kommentarer: