mandag den 17. oktober 2011

Årets AG hund og hold

Årets sidste udendørs stævne.
1½ uge før årets sidste stævne fik Zinnia revet en negl af på den ene bagpote. Hun haltede ikke, men når hun gik i vådt græs kunne man se at det ”isnede”. Neglen var revet af helt ind til knoglen. Hun fik ro og til landsholdssamlingen måtte vi lade være med at løbe, og bare se på at de andre trænede. Godt nok kedeligt. Og super ærgerligt ikke at kunne få trænet på VM baner op til VM.
Weekenden efter havde vi så årets sidste stævne, med afslutning af konkurrencen om Årets Agility Hund.
Jeg havde prøvet at løbe lidt med Zinnia hjemme i haven, med en forbinding om hendes bagpote. Det gik fint og hun lod sig ikke mærke af den.
Derfor valgte jeg at løbe de klasser der talte til Årets AG hund og til holdet. I den første AGÅ blev vi disket. Jeg kunne se at Zinnia gled lidt på poten med forbindingen. Da hun var disket i AGÅ lod jeg være med at løbe SPÅ, da den ikke ville tælle til noget. I hold løbet løb jeg sidst, for så kunne jeg trække mig, hvis de andre var kommet igennem banen. Vi kom dog til at løbe, og det var fejlfrit, men lidt forsigtigt. Søndagens AGÅ blev løbet lørdag, og der løb Zinnia et rigtig godt løb, dog med en flyver på vippen, men med bedste tid. Godis var fejlfri i begge AGÅ og fik en 3. og en 4. plads og kvalificerede sig dermed til Finalen.
Søndag startede vi så med SPÅ. Zinnia gled efter 2. spring og jeg fik hende ikke hurtigt nok rundt derefter, men vi var fejlfri, men havde ikke så god tid. Det blev til en 6. plads. Så var det tid til hold løb. Da to af holdets hunde blev disket, valgte jeg at springe over med Zinnia.
Inden finalen havde Zinnia besluttet, at nu skulle hun ikke have forbinding på mere, så hun havde bidt forbindingen af. Jeg havde ikke mere forbinding, så jeg valgte at løbe finalen uden forbinding. Det gik forrygende. Hurtigste tid og vinder af finalen :-) Et resultat jeg var super glad for, men aldrig har jeg dog oplevet så kedelig en finale. Regnen silede ned, så folk blev i deres telte, der blev ikke speaket særligt meget under finalen, så det var i det hele taget ikke særligt festligt. Vi blev udråbt som 3. vinder af konkurrencen om Årets AG hund. Og nr.5 i Årets All-round hund. Godis kneb sig ind på en flot 10. plads i konkurrencen om Årets AG-hund.
Preben skippede dagens sidste løb, som var SP3. Vi ville hellere pakke alle vores våde ting og køre hjem.

Ingen kommentarer: