mandag den 30. marts 2009

Zandy vandt!

Vi har haft en travl uge og hvor der ikke har været så meget tid til hundetræning. Hundene er mest blevet aktiveret ved hjælp af diverse aktivitets spil. Vi har tre forskellige hundeaktiverings spil, hvor hundene skal finde godbidder og finde ud af at skubbe eller løfte klodser, for at få adgang til gufferne.
Det er sjovt at se hvor forskelligt hundene griber opgaven an.

Lørdag deltog jeg i DGI amtsturnering for Ringsted agiliy forening. Arrangementet blev holdt ved Hørve strand. Zinnia var tilmeldt til agility og var på hold med Djohs, Dio og Simic.
Zandy var tilmeldt sin første rally prøve. Jeg tænkte at en uofficiel prøve ville være et godt sted at starte.
Zandy gik en fin prøve, kom meget ud af position i en af øvelserne, men gik ellers super koncentreret. Jeg var godt tilfreds med hendes prøve, men anede ikke hvordan hun ville ligge pointmæssigt. Zandy var så glad for at hun var på og skulle arbejde :-)

Billedet er fra rallytræning i sommer ( Foto: Lene Wøhliche)


Så var turen kommet til de øvede agilityhundes agilityløb. Banen var handlingsmæssigt nem, men med nogle meget lange afstande.
Zinnia havde en ok vippe, reagerede godt på midt skift bagved, men sprang så opgangsfeltet på balancen :-( fik et fint nedgangsfelt, men blev der ikke :-( Hvis ikke det havde været et hold løb var hun blevet sat tilbage på feltet. A'et passerede hun super flot og slalom indgangen var også god. I slutningen kunne jeg sende hende et langt stykke op mod en tunnel - hun var meget fremadrettet.
Efter frokosten byggede de bane om til en springbane, men det var kun nogle få at de små begynderhunde, der fik løbet inden det styrtregnede og senere gik over i hagl.
Efter regn og haglbyen var overstået besluttede man at aflyse resten af konkurrencen fordi der var for glat på banen. Jeg synes nu ikke der var glat, vandet trak hurtigt ned i jorden og banen var uden nogen skarpe drej, så jeg kunne ikke se nogen fare for vores hunde. Super ærgerligt, jeg ville godt lige have haft et godt springløb. Resultaterne blev så udregnet udfra vores agility resultater. Og Vores hold endte på en 3. plads. Simic var fejlfri, Zinnia havde opgangsfejl på bommen og Djohs fik dømt en fejl på nedgangen af bommen, men havde efter vores mening feltet. Dio havde vist 10 fejl.
Rally resultatet var jeg noget spændt på - jeg kom til at vente længe på resultatet, for vi var de sidste der fik vores resultat i begynderklassen - Zandy fik 96 point og vandt klassen :-)

Ingen kommentarer: