mandag den 11. august 2008

Unghundeagility samt agility stævne i Albertslund og Langeskov

Tirsdag aften tog Christine med Preben hjem efter deres unghunde/begynder træning i Hillerød.
Jeg havde fri om onsdagen, så vi fik lavet et par korte træningspas i løbet af dagen. Vi arbejdede med handling på to spring. Da Preben kom hjem fra arbejde, satte vi en dobbeltbox op og så trænede vi et par forskellige baner på den. Torsdag formiddag nåede vi også 2 korte træningspas med A-brædt og slalom, inden Christine blev hentet. Det var et par super hyggelige dage.

Lørdag tog vi til agility stævne i Albertslund. Dusty lagde ud med at løbe fejlfrit i SP2 senior og SPÅ senior og Zinnia og Kayne fulgte efter med fejlfrie løb i SPÅ. Zinnia lavede en snurretur foran slalomen, som desværre tog lidt tid. Zinnia blev nr.3 i klassen efter Toby og Twiggy. Preben og Kayne blev nr.5.

Næste klasse var AGÅ, hvor Zinnia desværre fik fejl på vippen og så sendte jeg hende fremad efter vippen i stedet for til siden, så hun var et smut udenfor banen. A-brædt og balance fik hun fint. Kayne fik desværre en fejl på A-brædtet.

Derefter var det AG3, hvor Zinnia fik bunker af fejl. Jeg mener at hun fik fejl på A'et, vippen og så fik hun to vægringer på 3. sidste spring.
Kayne løb i det forkerte tunnelhul og blev disket.

I SP3 fik Zinnia indgangsfejl i slalom og siden tog hun hjulet, hvor hun ikke skulle, så det blev en disk.

Stort TILLYKKE til Christine og Berta, som fik deres 3. og sidste agility cert og blev Dansk Agility Champion.

Vi blev i Albertslund og spiste lækker grillmad hos familien Silfverberg.

Søndag morgen skulle vi til Langeskov. Preben blev hjemme, han havde jo sine DM udtagelser i hus med Kayne. Christine kom også til Langeskov, så vi havde en hyggelig tøsedag. Vi startede med SP3, hvor vi desværre blev disket. Jeg havde planlagt at lave et blindskift og sendte hende derfor ud over et spring og løb så i forvejen, men Zinnia så slalomen i stedet for det spring, jeg ville have hende over, det resulterede i at hun løb udenom springet og tog det bagfra. Resten af løbet løb vi med maksimalt pres og det fungerede fint. Næste løb var SPÅ hvor jeg undervurderede hvad jeg kunne nu, og derfor kom jeg til at stå stille ved starten af et stakit og så kunne jeg ikke nå at vise Zinnia ordentligt hvad hun skulle og det resulterede i en snurretur og en nedrivning.

I AGÅ hvor vi skulle forsøge at få den sidste DM udtagelse, havde Zinnia flotte felter på alle feltforhindringerne, men desværre holdt jeg mig for meget tilbage ved A'et og kunne ikke nå op og vise Zinnia ind i slalom og dermed fik vi indgangsfejl i slalom :-(

Sidste løb var AG3, her var jeg for tidlig med min kommando til at Zinnia skulle dreje skarpt på 2. spring, så hun drejede inden og fik en vægring. Derefter lagde jeg maksimalt pres på hende resten af banen rundt, det resulterede i at hun løb ud af 2. sidste port i slalom og jeg fortsatte videre så det blev en disk. Vippen fungerede perfekt og det gjorde bommen også. Skønt at Zinnia er blevet så godt til at stoppe på balancen. Så kan jeg arbejde med at få et stabilt A nu.

så der var ingen placeringer denne dag, men jeg synes at vi havde nogle gode løb, hvor jeg prøvede at presse Zinnia meget.

Ingen kommentarer: