tirsdag den 29. april 2008

God træning - video

I går aftes satte vi den ene af banerne, som jeg havde brugt til træningen i Hvalsø op. Banen er taget fra Greg Derret dvd'en Great dog - great handler - The winning combination. Vi trænede to forskellige kombinationer. Den første var med frontcross flere steder og på den næste skulle vi udføre serpentiner.

Angel og Dusty var de første der var på banen, da de springer 35 cm. Det gik rigtig godt med dem begge. Dusty får lidt store buer, men de blev mindre som træningen skred frem. Angel fik mere og mere fart på. Jeg havde oksesteg som belønning til hende og det var lige sagen. For Angel har belønningen en kæmpe indflydelse på hendes indsats.
Springene blev sat op til 40 cm og så kom Kayne og Zinnia på banen. Kayne løb nogle rigtig flotte runder med god hastighed og bitte små buer. Zinnia, som er blevet noget mere vild på det sidste ræsede afsted og nogle gange så det faretruende ud når hun sprang så tæt på støtterne. Jeg havde problemer med at nå at udføre mine skift. Zinnia rev desværre også ned flere gange i går, en ting hun ikke plejer at have problemer med, så bliver man selvfølgelig lidt bekymret. Vi plejer at springe på 45 cm spring, men i går var de på 40 cm, derfor er det endnu mere underligt synes jeg. Måske var hun bare sjusket fordi hun var for vild eller også forstyrrede jeg hende for meget med min handling.
Til slut det lovede video klip af Angels første forsøg på en slalom der står helt på linie.

Ingen kommentarer: