torsdag den 12. september 2013

Nordisk Mesterskab i Agility

Camilla og jeg kørte til Skurup i Sverige lørdag morgen meget tidligt. Zushi skulle starte i SP3 med banegennemgang allerede kl. 8. Zushi løb et fint løb, men mangler noget drive. Hun valgte at løbe forbi posen, som ellers lå lige foran hende.

Bagefter var det mellemhundenes tur, hvor Zinnia løb et fint og fejlfrit løb, som rakte til en 6. plads.
Derefter skulle vi løbe AG3. Igen manglede Zushi lidt drive, men hun klarede den svære slalom indgang flot. Men hun løb ikke igennem på balancen og fik feltfejl. Og siden blev det en disk, da hun tog et spring fra den forkerte side.
Zinnia derimod løb et super løb - fejlfrit og med en 2. plads til følge. Dejligt at hun stadig kan være med i toppen, men også lidt øv at stå med Reserve CACIAG istedet for et rigtig CACIAG, som vi forgæves har jagtet i udlandet i nogle år nu ;-)
Derefter tog vi til hotellet og kunne lige nå at slappe lidt af inden aftenens middag sammen med alle de andre Nordiske landshold. Middagen var med lækker grillmad, der var forskelligt tilbehør i lange baner og jeg tror bestemt ikke der var nogen der gik sultne hjem. Det var virkeligt lækkert.
Næste morgen skulle vi starte med træning i hallen. Det er noget af det bedste træning jeg kan få med Zinnia, for det er det eneste sted jeg kan træne, hvor hun kører så højt, som til konkurrence. Jeg tog den dog med ro, og lagde vægt på at få belønnet stop på felterne og bliv i starten.
De små hunde lagde først ud og siden kom mellemhundene. Jeg startede for vores hold og vi var første hold af mellemhundene. Zinnia løb et super hurtigt og fejlfrit løb. Pia og Lucky var også fejlfrie og de vandt klassen, Marianne og Zippo var fejlfrie, men med en meeeget stor bue og ikke så god tid. Ann-Britt og Diesel, som ellers skulle være vores sikre kort blev disket.
Efter dette løb lå vi nr.2 efter svenskerne.
Foto: Sissel Bagge
Så skulle vi løbe AG løbet. Zinnia løb super. Slutspringet skulle tages bagfra, efter hunden kom ud af en tunnel. Jeg havde planlagt at blive ved tunnel udgangen og følges med Zinnia op mod slutspringet, for at give fart. Men hundene var af en eller anden grund meget længe inde i tunellerne, så jeg bevægede mig langsomt mod slutspringet, med det resultat at da Zinnia kom ud af tunnellen, så stod jeg stille ved slutspringet og hun havde næsten ingen drive over springet og rev dermed sidste pind... øv øv øv. Ærgerligt for vores hold, men også særdeles ærgerligt for min individuelle chance.
Pia og Lucky fik fejl på vippen. Marianne og Zippo var fejlfri og Ann-Britt og Diesel fik fejl på balancen. Vi endte sammenlagt på en 2. plads efter Sverige.
Foto: Sissel Bagge
Jeg var noget ærgerlig over endnu engang at fejle til de store mesterskaber, og besluttede mig for at i sidste løb skulle jeg bare satse alt. Jeg regnede ikke med at kunne opnå noget, så jeg skulle bare have et super løb, så jeg kunne sammenligne min tid. Og hvis man ikke skulle satse der, hvor skulle man så?
Så vi løb det bedste vi havde lært og løb fejlfrit :-) Så var det bare og vente og se hvad de andre som lå foran mig gjorde. Marianne og Zippo lavede fejl og det gjorde Patrick med Sam også. Så lå vi pludselig til at vinde bronce. Og da både nr.1 og nr.2 var fejlfrie endte vi på den placering med 5 fejl og en tid der var 6 sekunder hurtigere end sølvvinderen ;-)
nr.1, 2 og 3 i mellem klassen - fra højre
Og det officielle billede på skamlen

Ingen kommentarer: