mandag den 12. september 2011

Hundeferie

Fredag d. 1. juli kørte vi til Nymindegab camping ved Vesterhavet. Her skulle vi være på hundeferie i en uge. Jeg var sidste sommer blevet spurgt om jeg ville være træner for konkurrence holdet. Derudover skulle jeg selv deltage på Agility begynder med Zissi. Preben og Godis skulle deltage på Agility øvede hos Tom Mercebach.
Da vi havde sat forteltet op, kørte Preben til Skagen, hvor han skulle på festival sammen med et par venner. Så var der kun hundene og jeg, som fik indrettet os og begyndte at udforske området. Campingpladsen lå direkte op til en klitplantage og der var ca. 2 km til Vesterhavet.
I løbet af fredag aften og lørdag begyndte det at vælte ind med hundemennesker.
Træningen startede søndag formiddag og det foregik på en sportsplads i Nørre Nebel. Morgenen startede med Begynder agility hos Sanne og Thomas. Zissi har været bange for feltforhindringerne, men med Sanne og Thomas' hjælp blev disse forhindringer Zissi's foretrukne i løbet af ugen. Hun er virkelig sjov at arbejde med den lille hund. Mine forældre havde fået Zandy og Dusty på ferie, når nu vi havde Zissi med. Jeg tror at alle 3 hunde nød den byttehandel :-)
Efter begynderholdet havde jeg konkurrenceholdet i 2 timer og derefter trænede Preben i to timer på agility øvede.
Vi trænede søndag og mandag, holdt hviledag tirsdag og så trænede vi onsdag og torsdag. Fredag skulle der være afsluttende konkurrencer. Mandag aften var der fællesspisning og efterfølgende natløb. Det var instruktørerne, der stod på de forskellige poster. Der er ikke nogen klare regler for konkurrencen og opgaverne til natløbet. Alle kneb gælder, og jeg skal love for at der blev snydt og fedtet for instruktøren. Jeg fik adskillige shots (små grå, gul og blå Gajol) øl, Cider, kage, slik osv. Det var godt nok morsomt.


Når vi ikke trænede var der afslapning på campingpladsen eller gåture i lokalområdet. Dejlig afslappende ferie. Og så var der selvfølgelig hygge i forteltene hver aften.

Ingen kommentarer: