søndag den 7. februar 2010

Stævne i Ribe

Lørdag morgen meget tidligt kørte Christine og jeg afsted mod Ribe. Vel ankommet til Ribe skulle Zinnia starte som allerførste hund i AGÅ. Mit mål for dette stævne var at træne starter og felter - især A-brædt. Vores AGÅ var et mønsterløb ud fra vores målsætning :-) Zinnia blev helt roligt i starten indtil min frigiv kommando. Alle felterne blev markeret med stop - også A-et :-) Hvor hun først gik på min frigiv kommando. Nej hvor var jeg bare glad for det løb. Vi var fejlfrie og blev nr. 2 i den klasse.
Næste klasse var AG3. Jeg brød mig ikke så meget om starten af den bane, og tilgangen til spring nr.1 var ikke særlig god. Zinnia rev første pind og trådte på flyvespringet, men rev det ikke. Fuld fart over balancen og markeret stop. Efter tunellen , skulle vi dreje og ind i slalom, men min målrettede fredadrettetheds træning havde hjulpet, så Zinnia løb ligeud og tog flyvet bagfra ;-) vi fortsatte løbet og havde flotte felter på både vippen og A-et. Hun gik dog på min ros"Super" i stedet for ok, men hun markerede et flot stop på A-et. Så jeg var rigtig godt tilfreds med det løb.
Efter frokostpausen løb vi SPÅ, her løb Zinnia super godt og jeg pressede hende en del. Vi løb fejdlfrit og vandt klassen med over 2 sekunder til nr.2. Sidste løb var SP3. Her var en rigtig sjov start med en serpentiner og så ind i en svær slalom indgang. Igen søgte Zinnia fremad og tog et forkert spring. og i slutningen af løbet gjorde hun det ednu engang. Ja ja kom ikke her og sig at Zinnia ikke er fremadrettet ;-)

Christine have en super dag. Hun og startede dagen med at løbe fejlfrit i AGÅ med Breezy og blive nr.4 - super flot comeback.
Christine og Berta havde også fundet melodien efter en god vinterpause. Det blev til 4 fejlfrie løb ud af fire mulige - Super flot :-)
Tak for en dejlig weekend.

Ingen kommentarer: