onsdag den 3. februar 2010

Første indendørstræning med Zissi.

I søndags var vi en tur på Hasselgård for at træne. Min far kom også ud med Zissi, så hun kunne få trænet lidt. Derudover havde vi Kayne og Godis med.
Zissi fik lov til at lægge ud med en fremadsendelse. Hele forløbet kan ses på filmen nedenfor.

Derefter kom Kayne på og fik trænet stakit og slalom. Zissi skreg og skabte sig, da jeg løb med Kayne og det hjalp med at tænde Godis op. Godis plejer ikke at hidse sig op når de andre løber, men nu tændte han på at se Kayne løbe.
Jeg sluttede kaynes sidste runde med at drøne lige forbi næsen af Godis og så gik ham og Preben på banen med det samme. Jeg skal love for at Godis han var vildt. Han gøede et par gange på ligeud strækninger. Han plejer ellers kun at gø, når Preben laver frontcross. Det var fedt at se at Godis kunne tænde op på den måde.

Derefter introducerede jeg Zissi til grundsving, 270 graders vending. Hun søgte forhindringerne fint. Smuttede udenom og indenom forhindring nr.2 nogle gange, men fattede ellers øvelsen ret hurtigt.
Så fik Kayne en tur på banen med slalom og stakit igen og lige efter kom Godis på igen. Han havde rigtig god fart på og reagerede super flot på handlingen.

Til sidst trænede jeg noget puppy jumping med Zissi. Først den øvelse med to spring, som hun blev introduceret til sidst og derefter en ny kombination med tre spring, der står på skrå.
Jeg kunne se at hun havde lidt problemer med forhindring nr.2, og prøvede at regulere afstandene lidt, men hun sprang stadig underligt. Da jeg kom hjem og så videoen i langsom gengivelse, kunne jeg se at hun tog et ekstra skridt imellem nr. 2 speedbump og spring nr.2.
Det er super godt at filme øvelserne, så man kan se sådanne ting. Og det er det der er hovedformålet med mine små videoer. At de så kan lægges på bloggen og vise hvad vi går og træner, det er bare en ekstra ting.


Jeg er så spændt på når vi skal passe Zissi i 14 dage til marts. Så skal jeg lære hende slalom med 2 x 2 metoden. Så må vi se om det kan gøres på 12 dage, som de skriver ;-)
Jeg tror bare lige jeg skal have trænet lidt mere shaping med Zissi inden, så hun bliver lidt mere villig til at tilbyde noget.

Ingen kommentarer: