lørdag den 28. februar 2009

AG-stævne i Vallensbæk

Ja, så lykkedes det mig igen at komme en uge bagud med opdatering af bloggen.
I sidste weekend var vi til AG-stævne i Vallensbæk. Dagen startede med SP1 hvor Preben og Godis skulle på banen. Mette, som Preben og Godis træner hos, var så sød at komme tidligt om morgenen for at gå med til banegennemgang :-)
Godis lagde ud med fin fart og tog slalom flot, men smuttede så bag om ryggen på Preben, for at tage et hjul - disk. Banen var noget svær af en klasse 1 bane at være og resten af banen kørte lidt usikkert.
Næste bane var SP2 hvor Dusty skulle på, i senior klassen. Dusty løb, som skudt ud af en kanon og havde svært ved at blive styret igennem nogle rigtig svære momenter på banen, det resulterede i en disk, men Dusty han var glad og tændt. Så var tiden kommet til SP3. Zinnia ville ikke blive i starten, så vi havde en lille diskussion der. Efter at have lavet to frontcrosses fik jeg ikke flyttet mig hurtigt nok op mod slalom, så da jeg skulle sende hende ind i slalom gik hun mod port 2, det ville jeg prøve at korrigere ved at trykke hende ud med min højre arm, det reulterede i at Zinnia promte vendte om og løb ind i tunellen i stedet for... Vi fortsatte løbet, hvor slalom bar præg af at Zinnia var ekstremt oppe at køre, men resten af løbet synes jeg gik super godt og hurtigt.
Kayne ville heller ikke blive i starten, og da startspringet stod skråt i forhold til spring nr.2 endte det med at Kayne løb udenom spring nr.1, men fuldførte resten af løbet flot og fejlfrit, men det var jo desværre en disk.
Så var det blevet tid til SP VM - Vallensbæk mesterskabet. en klasse i sværhedsgrad som en åben klasse, hvor en vis procentdel af de bedste ville gå videre til en finale. Zinnia løb hurtigere end hun plejer til dette stævne, og det gav mig lidt problemer - på denne bane ville jeg lave et frontcross ved forhindring nr.5, men jeg kunne ikke nå det, så Zinnia endte med at løbe ind i mine ben i hendes vej mod tunnelindgangen. Hendes slalom indgang var super god, jeg følte at hun nærmest kastede sig mod slalom, og løb super hurtigt i den. ved forhindring 12 var jeg sjusket og fik ikke vist hende ud over springet, så hun løb ved siden af og så fik jeg ellers kludret rigtig godt og grundigt i det og fik placeret mig helt forkert ved de næste forhindringer.
Preben og Kayne løb et flot løb og kom fejlfrit igennem. Så var det blevet Godis' tur. Preben og Godis løb et lidt forsigtigt løb, Godis havde meget små buer - det resulterede i deres første fejlfri løb - super flot :-)
Sidste løb var AG3 hvor Zinnia og jeg skulle på banen. Forhindring nr. 4 var vippen, Zinnia lavede et af hendes voldsomme spring på vippen og det var jeg ikke særlig tilfreds med. Derefter fik vi lavet et godt skift bom nr. 5 og så fuld speed over bommen, hvor jeg røvede at løbe lidt længere fra Zinnia end jeg plejer til konkurrence, det resulterede i at Zinnia først markerede sit stof ca 1 meter efter feltet - hun er altså afhængig af mit stop til konkurrencer. Derefter fuld speed mod tunellenJeg ville forsøge at handle 14 - 15 - 16 som en serpentiner, men jeg kom til at stå stille på vej mod nr.16, som var slalom, det resulterede i at Zinnia løb forbi pind nr.2 - øv. Slalom om igen og så i mål med fem fejl og en tid der hed 40,49. Klassen blev vundet i tiden 39,33. Det var klart noget af det hurtigste Zinnia nogensinde har løbet. Jeg synes også at man kan se at hun strækker mere ud end hun plejer, hun løber mere igennem. Nu skal vi bare have handlingen til at fungere med denne fart også, så bliver det forhåbentligt godt :-)
Dagen sluttede med et info møde om deltagelse på det danske agility landshold. Det er jo altid spændende at høre hvilke nye tiltag der er i gang og især i år, da jeg har tænkt mig at melde Zinnia til landsholdsiagttagelse.

1 kommentar:

spilop1212 sagde ...

Det ser godt ud med gø-maskinen, held og lykke med at blive udtaget til landsholdet ønskes du her fra det mørke Jylland