torsdag den 12. juni 2008

Lydigheds træning

Mandag aften fik vi trænet fremsendeing og A-brædt i haven med Zinnia og Kayne.
Angel og Godis trænede fremsending og vippe.
Zandy og Godis fik også trænet lydigheds spring med tilbagespring, som i LP2.

Onsdag aften mødtes vi med Vores nye lokale trænings kammerater Conni og Peia. Peia, Godis og Zandy skulle alle træne LP2 programmet, så vi gennemgik hele programmet med alle tre hunde.
Godis går flot fri ved fod, det har Zandy lidt problemer med, hun er simpelthen for ivrig og hopper skråt foran mig.
Stå og sit under gang plejer Godis at være god til, men i går kunne han ikke fastholde positionerne. Zandy plejer at have meget svært ved at blive i position uden at dreje rundt, når jeg går forbi hende, men i går blev hun hvor hun skulle, jeg valgte at give en "bliv" kommando, når jeg passerede hende. Den øvelse skal vi have trænet med begge hunde.

Springet skal Godis have trænet lidt mere på, Zandy klarede det flot.

Stillingsskift skal begge hunde træne for at fastholde positionerne. De indtager begge positionerne flot, men holder dem ikke.

Apportering klarede de begge fint. Zandy bliver dog ikke på plads efter jeg har taget apporten fra hende.

Fremsending klarede de begge fint med en target ude i feltet.

Indkald fra dæk klarede de også begge flot.

Godis fandt hurtigt den rigtige søge, men synes lige at han skulle lege lidt med de andre søger.

Zandy fandt hurtigt den rigtige søge og så opmuntrede jeg hende til at komme med den. Det er egentligt lidt imponerende at Zandy kan den øvelse for udover den ene gang jeg har trænet øvelsen derhjemme for nyligt, så har hun ikke trænet denne øvelse i 7 år...

Fællesdæk klarede de begge i fin stil.

Det er rigtig hyggeligt og meget lærerigt at træne sammen med Conni og Peia. Herligt med en ræningsplads og træningskammerat så tæt på :-)

Ingen kommentarer: