onsdag den 13. august 2014

Vordingborg, Hillerød, hjemme og Askov Højskole.

Maj måned var travl, og alligevel var der plads til en fri weekend også.
10. maj var jeg til mit første Sjællandske DCH stævne. Det var i Vordingborg. Et lille hyggeligt langvarigt stævne, på en meget langhåret græsmark. Zinnia klarede det fint, og vandt begge de åbne klasser og blev dermed udtaget til DCH's DM. Zushi derimod havde noget svært ved at koncentrere sig på den langhårede græsplæne. Og linierne i banerne var svære for os, så det blev ikke rigtig til nogen resultater.
Dagen efter gik turen til Hillerød. Igen var der lidt småfejl fra Zushi, men hun havde en super udførelse af balancebom med skarpt drej på verbal kommando efter. Og det er sådanne ting der glæder mig rigtig meget :-) Zinnia vandt SP3 og AGÅ. I AGÅ var der et lækkert Back On Track dækken som præmie :-) Dejlig præmie at vinde.
Store Bededag havde jeg afsat til gåtur sammen med Vicky og hundene. Vi kørte til Kongskilde friluftgård ved Sorø, da de har nogle dejlige tur muligheder og særligt et sted hvor jeg også tør at lade Zinnia løbe løs.
Efter et par timers gåtur kørte vi hjem til mig og traditionen tro stod den på kagespisning. Og skal vi ikke bare sige at der var rigeligt med kage :-)


Lørdag var afslapningsdag. Morgenkaffe i haven imens hundene nød at tøffe rundt.
Morgenkaffen blev nydt til denne udsigt

Tøserne hyggede sig under æbletræet
Søndag havde jeg fødselsdag og havde inviteret familien på middag i skoven. Det var desværre regnvejr, så det var heldigt at der var låg på grillen. Og vi måtte stuve os sammen inde i mit lille hus.

Ja, jeg er jo konditor - datter, så måtte vise mine kreative evner ;-)
Om mandagen havde jeg taget en fridag. Og min mor havde inviteret mig til Roskilde og en tur til frisør :-)
Bagefter tog vi til IKEA, hvor jeg fik købt ind for mine fødselsdags penge. Skønt med sådan et par hygge dage.

Ny indkøbt IKEA køkkenskab

Så blev der pænt i køkkenet
Weekenden efter kørte jeg en tur til Askov Højskole. DKK holdt træner træf og efteruddannelse for alle deres trænere. De havde inviteret en flok trænere ind, som skulle undervise i mange forskellige grene af hundesporten. Jeg var inviteret til at skulle undervise i tips og tricks til agility. Derudover skulle jeg være hjælpetræner på et af Johanna's trick hold.
Da jeg kun underviste på 2 hold, fik jeg også mulighed for selv at deltage i lidt træning. Bla. Stop jagten, hvor jeg fik lidt tips til hvordan jeg kan træne at få dæmpet Zinnia's reaktion på at jage noget der bevæger sig.
Lørdag aften var der festaften med underholdning. Lise Lotte Christensen havde arrangeret Hund og Hund imellem quiz. Og lad mig bare sige at det var MEGET underholdende :-)
Scenen er sat - Hund og Hund imellem 

Johanna og Lone i Hawai outfit - Alle fik uddelt fine blomsterranker til at have om halsen og farverige velkomstdrinks

Ingen kommentarer: