torsdag den 5. maj 2011

Ugen der gik og Godis vinder af AGÅ.


2. påskedag havde vi sidste træningsgang hos Johanna i denne omgang. Vi fik blandt andet introduceret søge øvelsen, som indgår i DKK's Lydigheds programmer. Jeg har ikke på nogen måde trænet noget næse arbejde med Zushi. Men Zushi viste sig at fatte øvelsen meget hurtigt og hun bruger virkelig sin næse. Jeg trænede derefter øvelsen hver dag hjemme i haven, og jeg er imponeret over hvor sikker hun virker i øvelsen.
Mandag fik vi også den næst sidste To-do-liste fra Silvia Trkman. Den indeholdt bla. Skateboard kørsel og baglæns 8-tal mellem benene...
Det var også dagen hvor Silvia Trkman's langdistance kursus med Running Contacts startede.Der deltager jeg med Zushi, som nu er 8 måneder gammel og ikke er vokset i højden de sidste 2 måneder. Nogle vil måske mene at det er tidligt at træne felter, men træningen af running contact foregår de første par måneder på meget lav højde.
Tirsdag var Preben til træning i Ringsted og jeg fik lavet den første optagelse af de første opgaver på Running contacts kurset.

Onsdag var Zinnia og jeg til træning på NOA-gård, hvor Julie og jeg gav kagehund og fejrede Chilli og Zinnia's svenske agility championater.
Lørdag var vi til årets første danske udendørs stævne. Det var sædvanen tro Vestegnens Hundeskole i Albertslund, der stod for det. Zinnia og jeg lagde ud med at blive disket i SPÅ, men så tog vi os sammen og blev nr.3 i AG3 og nr. 2 i 2 x SP3. I den anden AG3 fik vi desværre en nedrivning. Banerne var efter min mening alt for nemme. Der var næsten ingen handling i og netop handlingskrævende baner er vores force. Preben og Godis var fejlfri i den ene SP3 og kom ind på en flot 4. plads, desværre lige efter cert'et. I den ene AG3 havde de en feltfejl, men ellers en rigtig god tid.
Zushi's far Izor og hans fører Annika var også i Albertslund. De jagtede det sidste AG cert. og sørme om ikke de vandt den ene AG3 og dermed fik cert'et. Izor blev dermed Dansk Agility Champion og da han i forvejen er både Svensk og Finsk agility Champion, så blev han også Nordisk Agility Champion. Super flot og stort Tillykke.
Imellem vores løb trænede jeg med Zushi. Hun er fuldstændig upåvirket af alt den virak, der er til et agility stævne. Vi trænede bla. næseprøve, som vi er nået så langt med at bunken med de 20-30 næseprøver er spredt helt ud og næseprøven med færd på kan ligge hvor som helst i blandt næseprøverne. Zushi klarede det fint selv med forstyrrelser.
Søndag lagde vi ud med en disk i AG3. Zinnia havde en tvivlsom vippe og da hun tog en spring fra den forkerte side og blev disket, så var der god mulighed for at træne balance feltet. Zinnia fik en fint markeret felt på balancen. I SP3 fik vi en nedrivning på dobbeltspringet og i SPÅ var vi fejlfri og vandt klassen. I AGÅ havde jeg sat mig for at hvis Zinnia ikke stoppede og blev på balance feltet, så ville jeg lade hende tage balancen om. Vi var fejlfri til og med fbalancen, som var 4. sidste forhindring, men Zinnia blev ikke stående. Hun fik dog feltet. Jeg valgte at tage hele balancen om og hun fik et fint stop felt. Og hvorfor så diske sig selv frivilligt, når man næsten kan lugte en DM kvalifikation? Fordi der er så få chancer for at træne felterne til de næste stævner. Alle klasse 3 tæller til landshold og i næste weekend tæller de åbne AG klasser til Årets AG-hund. Så det skulle være nu, hvis der var noget, der skulle sættes på plads. I de to AG3 løb om lørdagen havde Zinnia ikke antydelsen af stop på balancen, men hun fik felterne tydeligt.
Preben og Godis løb et par ok løb, men med lidt små fejl. I AGÅ fyrede de den af og var fejlfri og ja, så vandt de klassen :-) Stort Tillykke.
Dette stævne var det første af 4, hvor der er iagttagelse til agility landsholdet. Så det bliver spændende at følge den næste måneds tid.

Ingen kommentarer: