fredag den 2. juli 2010

Zissi i træningslejr igen...

Tirsdag aften kom min far til Ringsted med Zissi. Han blev der det meste af tiden og hjalp lidt med til træningen af Zissi. Hun har prøvet posen et par gange i Hvalsø, men var ikke så glad for den, så vi startede næsten forfra. Jeg satte en bøtte med lækre guffer på ud for enden af posen. Min far løftede posen op, så der var lidt udsyn igennem posen, og så sendte jeg Zissi igennem. Det blev gentaget et par gange og langsomt begyndte min far at sænke posen ned, så Zissi skulle arbejde mere for at komme igennem posen. Hun virkede meget målrettet. Så jeg begyndte at lægge lidt afstand på før posen, og hun styrede sikkert ind igennem posen. Så vi tilføjede også et spring. Hun løb ikke ved siden af en eneste gang. Så holdt vi pause.
Efter at have løbet lidt på banen, hvor vi bla. fik trænet A-et, som hun klarer super flot og hurtigt. Ville jeg prøve at skifte godbidderne ud med en bold, når jeg sendte Zissi i posen. Da jeg begyndte at bevæge mig hen imod posen, strøg Zissi afsted og løb direkte i posen, selvom jeg ikke var med. Jeg fik kastet bolden og hun fik sin belønning. Så trænede vi posen et par gange med boldbelønning, og det gav sandelig noget mere fart på.
Vi forsøgte os lidt med slalom, første gang gik hun fejlfrit igennem alle tolv pinde, men så blev hun for ivrig og sprang hver anden pind over, så vi stoppede.
Balancen ville hun ikke op på. Jeg prøvede at lokke, men hun var stædig og ville ikke. Så jeg bar hende op og lod hende løbe ned til feltet, men hun nåede ikke feltet før hun sprang af ud til siden. Den skal vi lige have trænet en hel del mere.

Ingen kommentarer: