søndag den 20. juni 2010

Landsholdssamling, ugekursus og Hillerød stævne.

Fredag i uge 22 kørte vi til Ribe, hvor jeg skulle deltage i landsholdssamling. Lørdag morgen lagde vi ud med at de forskellige hunde størrelser skulle løbe en AG og en SP bane. Og samtidig skulle en størrelse ad gangen snakke med Coachen Jens om hvordan man mentalt kan forberede sig til sine løb. Mellemhundene var først inde hos Jens, og da vi kom ud var de store hunde i fuld gang med at løbe banerne. Mellemhundene skulle lægge ud med springbanen. Zinnia var tændt og løb rigtig stærkt. Desværre var jeg bag ud og kaldte for voldsomt, da hun var over dobbeltspringet, så hun fik en nedrivning. Hun kom i mål med den hurtigste tid og indenfor banetiden. Det blev til en 4. plads, men da vinderen ikke var indenfor den fastlagte banetid fik vi kun 4 point, som så skulle ganges med 2. Hvis vinderen havde klaret banetiden, havde vi fået 8 point.
I AG løbet blev vi disket ved 4. forhindring. Jeg skulle have Zinnia op på balancen, men jeg havde ingen kontakt til hende og hun strøg lige i den tunnel, som hun lige havde været i. Øv :-( Resten af løbet var perfekt, så det var ekstra øv med den disk.
Om eftermiddagen havde vi træning på nogle af VM dommernes baner. Zinnia løb rigtig godt og især på springbanen havde hun et super optimalt løb, som jeg gerne havde set talte med ;-)
Søndag morgen skulle vi igen løbe en AG og en SP bane. Vi lagde ud med AG banen. Den var rigtig svær. Midt i forløbet glider jeg, lige da jeg har sendt Zinnia i en tunnel. Zinnia får et stop efter tunellen, da hun skal vente på at jeg får rejst mig og kommer op til hende. I slutningen stod vippen meget kritisk for Zinnia og jeg. Jeg har svært ved at være foran ved vippen, da Zinnia så oftest springer af før tid, så jeg må handle hende på ydersiden og trykke hende ind over andet sidste spring, men Zinnia tøver og vender væk fra springet og vi får en vægring og det koster noget tid. Vi kommer i mål med 5 fejl og 6, et eller andet i tidsfejl. Det giver os en 5. plads. Ingen af mellemhundene var under banetiden.
I SP klassen river Zinnia spring nr.2 og så var jeg godt klar over at vi ikke kunne forbedre pointene fra dagen før, så jeg var ikke helt så meget på. I slutningen smuttede Zinnia ud og tog et ekstra spring, som jeg slet ikke havde set som en fælde.
Landsholdssamlingen sluttede efter frokost, da det var så varmt at de fleste ikke orkede at træne i eftermiddagsheden.
Vi blev i Ribe fordi vi skulle deltage i ugekurset, som startede om tirsdagen.
Tirsdag startede vi med et træningspas hos Sarah. Og senere på dagen havde vi et træningspas hos Jenny. Onsdag havde vi så et enkelt pas hos Sarah. Onsdag aften var der det obligatoriske party i teltet. Der blev traditionen tro hældt en del indenbords og flere fik prøvet "Kaptajn Hook". Torsdag var der så dømt afslapning. Vi tog ind til Ribe og spiste frokost og om aftenen kom Arne og grillede for os. Efter maden havde jeg fået arrangeret at Allan fra Vetcur kom og holdt et ernæringsseminar. Med fokus på fodring af konkurrencehunde. Det var rigtig godt og der var mange spørgsmål, så seminaret varede ca. 3 timer.
Fredag havde vi et træningspas med Jenny og derefter et med Sarah. Lørdag formiddag fik vi pakket sammen, så vi havde det meste pakket inden vores sidste træningspas. Jeg var hele ugen på hold med Louise og Sunny, Stine og Zuggi, samt Jane og Jiggy. Det var et rigtig godt hold. Preben var på hold med Pia og Lucky, Marianne og Tesse, samt Svend Aage og Sally.
Vores andre hunde fik også motioneret en del, da vi gik nogle gode lange ture i lokalområdet.
Lørdag var vi hjemme ved 20 tiden. Så skulle der pakkes ud og pakkes bil til næste dag.
Vi havde valgt at tage til Hillerød, for at Preben og Godis skulle forsøge at få den sidste DM-udtagelse, som de mangler i AG. Godis var kun tilmeldt i de 2 åbne. Da vi alligevel skulle derop havde jeg valgt at tilmelde Zinnia i klasse 3, for at forsøge at få nogle landsholds point.
I AGÅ fik Preben desværre sendt Godis ud over et ekstra spring, ellers havde de et super flot løb, så det var rigtig ærgerligt. I SPÅ blev de disket. I AG3 løb Zinnia et super løb, med perfekte felter, hun stoppede endda på A-et. Men desværre glider jeg på et meget smattet sted på banen, lige da jeg har sendt Zinnia i slalom. Det var alligevel for meget for hende, så hun hoppede ud af slalom og vi måtte inkassere 5 fejl. Øv øv øv - det var ellers sådan et fedt løb. I SP3 løb Zinnia i et forkert tunnelhul, jeg synes at hun havde retning mod det rigtige og kaldte derfor ikke, men det havde hun desværre ikke, så det blev en disk. Alt i alt et ikke særligt vellykket stævne for os rent resultatmæssigt, men vi havde begge nogle super gode AG løb.

Ingen kommentarer: