tirsdag den 25. august 2009

Agility stævne VEH

Jeg havde valgt at tilmelde Zinnia til dette stævne udelukkende for at træne. Preben var på herretur ti Hamborg, men havde tilmeldt Dusty og Kayne i senior springklasserne. I tilfælde af at nogle af deres lånehandlere var til stævnet. Hverken Rikke eller Ottilie var dog tilmeldt, så jeg løb med de to gamle drenge. Det har jeg nu bestemt heller ikke noget imod – tværtimod.
Lørdagen startede med en SPsenior, hvor Kayne var tilmeldt. Kayne var tændt og fyrede et super flot fejlfrit løb af og vandt klassen.
Næste klasse var AG3, hvor Zinnia skulle træne felter. Hun fik desværre ikke feltet på A’et, men det er ikke noget jeg kan rette til stævne, da jeg har løbe A. Vippen stoppede hun fint op på, men hun blev der ikke, så vi tog vippen om og inkasserede en frivillig disk. Balancen blev taget i fin stil med et super flot markeret stop felt. Næste klasse var SP3 hvor Zinnia løb et rigtig godt løb, men jeg trækker mig for hurtigt på forhindring nr. 17 og Zinnia løber forbi springet og tager det næste spring – disk.
Så er det senior drengenes tur igen. I denne klasse var der kun Dusty og Kayne, så jeg fik fat i en hundeholder og så måtte jeg løbe de to løb lige i rap. De løb begge super godt og var begge fejlfri. Dusty vandt med et sekund foran Kayne :-)
Næste klasse var igen AG3. Balancen var en af de første forhindringer og feltet blev flot markeret. På vippen ville jeg skifte foran, da det er noget Zinnia har svært ved. Det gik da også galt og Zinnia sprang af før tid, så vi tog den om og så lykkedes det fint. Derefter gik der lidt kludder ved slalom, men ellers et fint løb, hvor jeg skiftede bag om A’et og Zinnia tog feltet fint.
Dagens sidste løb var SP3, igen et rigtig godt løb, men da jeg skal skifte bagved på forhindring nr. 18, smutter Zinnia forbi og vi får en vægring.

Søndag starter med SP2 senior hvor Kayne løber fejlfrit og vinder klassen. Derefter løber Zinnia AG3, hvor hun har en super flot vippe og bliver til frigiv. Balancen stopper hun på, men går før tid, så jeg lader hende tage feltet om og bliver disket.
Næste løb er SP3 hvor Zinnia løber et flot og fejlfrit løb og vinder klassen.
Da vi når til de åbne klasser bliver det lidt hektisk. Vi går begge baner og skal have dem begge i hovedet på en gang. SPÅ starter og jeg går til start med Zinnia, hun løber fint, men smutter indenom spring nr. 17 og vi bliver disket. Jeg går tilbage for at hente drengene, som jo skal løbe SPÅ senior lige efter mellemhundene. Da jeg har taget dem ud af burene opdager jeg så at AGÅ mellem er startet, så jeg sætter de to drenge i bur igen og løber til start med Zinnia i stedet for. Imens jeg står ved starten bliver der råbt på mig i den anden ring. Jeg får givet besked om at jeg skal løbe på den anden bane. Derefter går vi ind og løber et fejlfrit løb med markerede stopfelter på både balancen og vippen og vinder klassen, som den eneste fejlfrie :-)
Og så tilbage til drengene og ned til start i springringen, som har ligget stille imens. Dusty kommer først på banen og han løber bare super, han er fejlfri og 2 sekunder hurtigere end Boban. Så kommer turen til Kayne, og der bliver ikke givet meget tid til at få luft. Der må jeg nok sige at min koncentration var brugt op. Og jeg var ikke god nok til at støtte Kayne, så det blev desværre en disk.
De sidste fire løb, blev løbet indenfor 10 minutter… Hvis man bare havde ladet de store hunde starte i SP ringen havde der ingen problemer været. De store hunde sad nu bare og ventede, imens mellemhundene måtte race fra den ene ring til den anden.

Det var godt at kunne få trænet rigtigt til dette stævne. Det var jo især fleterne, der blev trænet. Jeg tror at vores svipsere i springklasserne skyldtes at jeg var for passiv og ikke var nok på. Zinnia løber bedst når der er fuldt pres på.

Ingen kommentarer: