mandag den 26. november 2007

Diætfoder og yndlingstricks


Gamle Zita på 14½ år er gået hen og er blevet noget tynd, hun har ikke haft den store appetit her på det sidste.Hun drikker også en hel del vand og kaster op af og til. De symptomer kender vi jo fra mine forældres Sheltie Zille. Det tyder på dårlige nyrer. Derfor har vi nu sat Zita på nyre diæt foder. Her i starten giver jeg hende dåse mad. Hunden skal jo helst have en del væske igennem sig for at få renset de dårlige stoffer ud, derfor fodrer jeg med våd foderet i starten. Senere vil jeg gå over til halvt af hvert. Zitas appetit er blevet meget bedre efter at hun får vådfoder. For at portionerne ikke bliver for store får hun mad 2 gange om dagen nu. Det er hun meget glad for :D
Jeg har endelig langt om længe fået indkøbt 2 stk. tandstens rensere. Så nu er jeg gået i krig med alle hundene. Zita havde jo en del tandsten, men det faldt rimeligt nemt af i store flager. Zille fik også lige en tur, da jeg var forbi mor og far.
Lørdag var jeg en tur hos Kate og Knud, de har agility selvtræning lørdag formiddag. Jeg trænede kun to enkelte løb med Zinnia for jeg havde taget alle hundene med. Kate og Knud har deres egen lille hundeskov hvor der er så skønt at gå tur. Og så kan man få luftet alle hundene på en gang. Vi gik ca. 1 time i det dejlige solskin. Bagefter gik Kate med ud i Skoven og så fik vi taget et par gode billeder af Ludvig (Kates yngste hund, som er kuldbror til Godis' mor), Godis, samt Angel. Jeg fik nogle gode billeder af Angel, der udfører sit yndlingstrick "hænderne op".
Søndag var vi til fødselsdag hos min faster. Merete har selv tre Sheltier: Liza, Trunte og Coco. Vi havde taget Zinnia med og det nød hun meget. Der var jo flere til at klappe hende. Det var sjovt at se hvor meget Coco ligner Zinnia i typen.
Her er Angel der laver "hands up".

Ingen kommentarer: